Monday, August 11, 2008

PeRJaLAnAn KeHiDuPaN

hye kengkawan...!
pekabor semua...??
hope so sihat selalu
kat sini aku nak share skt la per yg aku terlintas tb2 pg td...
about life...
semua org ada life masing2...ada yg tahu mengurus life..
ada yg tidak...ada yg sedar aper yg mereka lalui selama ini...
ada jugak yg tidak tau per dibuatnye selama ini...
ada yg sentiasa memikir soal kehidupan masa akan dtg...
ada yg membiar saja diri nye mengikut arus kehidupan....
pape pun pendapat aku kat sini xsemesti nye betul..
mana yg baik korang amik laa...
yg xkena or rasa mcm xbetul...
sila2 jauhkan or buang or just let me know k...
bg aku...life nie penuh ngan dugaan...penuh ngan fatamorgana...
yg mudah menipu daya seseorg...
adakala kita diatas...jangan disangka kita sentiasa diatas
sbb sejarah mengajar kita...
setiap kemenangan or kemegahan..tidak kekal...
jika kita tdk sedar diri...
ia leh jadi racun dalam kehidupan kita...
oleh itu kt kena la sentiasa beringat...
life kita umpama roda...
kadang2 kt kat atas...
kadang2 kita kat bawah...
renung2kan la ayat nie...
kenkawan2...kehidupan yg kita lalui ini tidak lah kekal abadi...
ada yg lebih kekal abadi dr kehidupan kita...
walaupun kt sudah mencapai tahap kehidupan yg baik...
xsemestinya kt lupa akan kehidupan org yg kurang bernasib baik dr kita...
bantula mereka...
seperti kata tokoh maulidur rasul...
syed mokhtar bukhari...
beliau sentiasa berusaha utk mencapai kehidupan yg baik...
tp beliau juga tdk lupa...dan sentiasa memberi sumbangan pada mereka yg memerlukan nyer..
bg beliau...kekayaan dia memiliki sekarang or kejayaan...
adalah bukan utk memanfaat utk diri sendiri saja..
tp utk mereka yg memerlukan nyer jgak...
beliau hanya amik bahagian yg beliau perlukan saja..
selebih nyer diberi pada mereka yg memerlukan...
bg pendapat aku gak...kehidupan nie jgk kt kena berwasatiah...
kengkwan mesti tau kan ayat nie...
bersederhana dalam kehidupan....
ada lebih kt bantu org yg memerlukan...
jgn dok pikiak yg kt nie dok sorang jer kat dunia nie..
cuba kenkawan tgk sekeliling kengkwan...
per yg kwan nampak...
benda hidup kan...
so dats means kengkawan xduk sorang2...
ok guys...
aku nak start buat keja blk....
mana yg baik tu amik laa...
xsalah belajar...
tp yg buruk tu buang jauh2...
n' gtau aku tau..
atleast..
leh aku learn benda baru gak..
ho3...
see yaa..
bubbyeee...
salam.....
goodluck...all da best...

1 comment:

gmoxxs said...

betul la tu bani.. macam main laa.. kadang2 posisi atas.. kadang2 posisi bawah.. hahahahaaa...